האדם היא יצור יצירי ויצירתי ולמקות שיש בינינו כאלה שיותר, וחלק מאיתנו הם פחות, אחרי הכל כולנו נוצרנו בצילו של האל היוצר הגדול מכולם, ובכולנו אותו ניצוץ של יצירה. עצם היכולת שלנו ללדת ילדים היא היא התצורה האולטימטיבית של יצירה באשר היא, ולכן לפני שאדם יוצא על עצמו בהצהרות ובטוח שהיא לא יצירתי בעליל, ראוי שיזכור ויזכר ביכולות שניתנו לו מעצם קיומו.

היצירה חשובה לחיים שלנו, וזה בכלל לא משנה מה אנחנו יוצרים, מה חומר הגלם שאיתו אנחנו עובדים, באיזו רמה זה מתבצע ומה מידת ההכרה שאנחנו מקבלים. על מנת שאדם ירגיש סיפוק בחייו, עליו ליצור.

עם זאת, אורך החיים המודרני לא משאיר הרבה מקום ליצירה. העבודה של רובינו היא די מונוטונית וגם אם יש בה אלמנטים של יצירה, רובינו בסופו של דבר מגיעים למצב השגרתי שבו אנחנו מדי בוקר מגיעים למשרד, מתיישבים מול המחשב ובין גליונות האקסלים לתיבת האי מייל מידת היצירתיות הולכת ונשחקת.

הקפדה על יצירה, ולו ברמה המינימלית ביותר תשמור על חיוניות הכרחית לחיים שלכם וזה גם מסר שתוכלו להעביר לדורות ההמשך.

חגים ומועדים הם תמיד זמן נפלא לקבל השראה ולהתחיל ליצור. גם אם במהלך היום יום אנחנו לא ממש עוסקים ביצירה, הזמן הזה תמיד מציף באנרגיה מסוג אחר. אנרגיה של פריחה, התחדשות וחיים.

מה היא יצירה?

לפני שמדברים על עידוד ליצירה ושאיבה של השראה מתרבות חגים ומועדים עבריים כדאי להגדיר מה היא יצירה. זו אולי טעות בהגדרה הראשונית שגורמת לאנשים רבים כל כך להרים ידיים ולהחליט מראש שהם פשוט לא יצירתיים או לא כשרוניים מספיק. אז על מנת לעשות סדר בדברים נבאר תחילה יצירה מה היא.

למעשה, כל דבר שאנחנו עושים או שותפים לעשיה שלו היא יצירה, החל מבישול, שתילת צמחים, ציור, פיסול או שירה, תכנון מחדש של עיצוב הבית, צביעת הקירות, תכנון אופן הלבוש של הילד ועוד ועוד.

למעשה מדי יום ביומו אנחנו עוסקים ביצירה תמידית, אלא שבתוך רצף החיים אנחנו עושים את הרוב באוטומט מבלי לשים לב לזה שבעצם כמעט בכל רגע נתון אנחנו יוצרים משהו.

אולי הטיפ הגדול ביותר שיש לנו לתת לכם הוא להתחיל לשים לב. שימו לב מדי יום לפחות לדבר אחד שיצרתם, בין אם מדובר על ארוחה, בחירה של לבוש, צמח ששתלתם, אוריגמי שעשיתם או כל דבר אחר ולו הקטן ביותר. מיד תתחילו להבחין כמה יצירה יש בחיים שלכם, וככל שתהיו מודעים יותר כך היצירתיות תלך ותפרח.

ומה בחגים?

חגים ומועדים הם זמן מושלם להקדיש ליצירה שהיא קצת אחרת, במיוחד למי שיש לו ילדים בבית. זה הזמן שהילדים חוזרים מהגנים ובתי הספר עמוסים ביצירות אמנות שאותן הכינו ומלאים בשיעורי בית שדוחקים בהם ליצור יצירות בבית. זה הזמן של ההורים להרתם ולשתף פעולה עם הילדים בפרויקטים שכולם ירוויחו מהם.

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן